Dansk Artist Forbund får
ny visuel identitet og hjemmeside
Det nye udtryk matcher medlemmernes alsidighed, og kan fungere bedre på flere digitale platforme.
Hjemmesiden er også ny, og har fået et mere overskueligt design. Det giver bedre support til medlemmerne, som hurtigere kan få overblik over forbundets tilbud og indsatser.
Dansk Artist Forbund repræsenterer artister og musikere i utallige genrer og udtryk, lige fra sabelslugeren til filmkomponisten, og det skal forbundets identitet og logo afspejle, fortæller forperson Sara Indrio:
”Vores nye udseende skal give os et mere tidssvarende udtryk. Logoet skal tydeliggøre det vigtige fællesskab som er kernen i artisters og musikskaberes arbejde – og som også er det naturlige fundament for vores organisation.”
Artisternes stemme
En af de mest markante ændringer er logoet, hvor det mørkerøde og firkantede logo bliver erstattet af en ny unik form, der er genkendelig og fleksibel. Selvom farver og udtryk ændrer sig, spiller Dansk Artist Forbunds over 100 år gamle navn spiller stadigvæk hovedrollen i logoet, siger Sara Indrio:
”Vi er fortsat artisters og musikeres stemme i spørgsmål om branchevilkår. Det gælder lige adgang, streamingøkonomi, sikring af rettigheder og styrkede vilkår på arbejdsmarkedet. Vi er også en solid base for den enkelte, både når aftaler skal forhandles, eller når indtægter, rettigheder eller barsel er i fare.”
Grundig proces
Den samlede identitet er udarbejdet af to designere. Undervejs har flere brugergrupper været inddraget i udformningen. Alligevel vil det nok tage lidt tid, inden alle har vænnet sig til et nyt udtryk, lyder forventningen fra Sara Indrio.
”Der vil måske være nogen der savner det gamle, og andre der gerne vil have fornyelse. Sådan er det i et mangfoldigt fællesskab som vores. Vi har taget os tid til at få en grundig proces, og haft både medlemmer og sekretariat med i det endelige valg. Jeg håber, at det nye logo vil være med til at skabe en positiv opmærksomhed omkring vores arbejde.”